Zin en onzin over marketing en merken

Prof. dr. Steven Sweldens

  • Datum: Zaterdag 11/01/2020
  • Tijdstip: van 20:15 tot 22:00
  • Prijs: €8 / € 5
  • Locatie: Academiezaal
  • Genre: Lezingen
Ticket bestellen

Truienaar Steven Sweldens is hoogleraar Consumentengedrag en Marketing aan de Erasmus Universiteitin Rotterdam en Distinguished Research Fellow aan de gerenommeerde businessschool INSEAD bij Parijs. Professor Sweldens staat vooral bekend om zijn onderzoek naar de bewuste en onbewuste processen die werkzaam zijn in reclame.

Over marketing bestaan veel misverstanden en vooroordelen, zoals ‘marketing is misleiding’ en ‘marketing doet mensen spullen kopen die ze niet nodig hebben’. Marketing is echter veel meer dan dat en speelt een steeds belangrijkere rol in onze maatschappij. Wat is marketing nu echt? Wat is de rol van merken en waarom is een sterk merk belangrijk? En welke rol spelen (radicale) innovaties in het opbouwen en onderhouden van een sterk merk?

Deze lezing begint met een antwoord te bieden op deze vragen en eindigt met een vraag- en antwoordsessie waarin je inzicht kan krijgen in wat nu wel en niet kan met bewuste en onbewuste beïnvloedingsprocessen in reclame.

Deel op Twitter Deel op Facebook

Schrijf je in voor de nieuwsbrief